caesval

Funcionament

El projecte Biotechnofarm: Sembrant els Biotecnòlegs del futur consisteix en un taller científic repartit en dues sessions que s’imparteixen en el Centre Educatiu i un curset que es realitza en una de les universitats col·laboradores  Per motius logístics , en algunes províncies i/o centres educatius , s’impartirà una única sessió i no es realitzarà sessió d’alumnes- llavor.

1 . PRIMERA SESSIÓ

En aquesta sessió , d’una hora aproximadament, es va als centres per mostrar als alumnes què és la biotecnologia. Un repàs pel seu ú, des de l’antiguitat fins a l’actualitat, permet que els joves comprenguin que la Ciència és inherent al món, que està a tot arreu. Dins la presentació es dóna especial importància a la capacitat d’autoaprenentatge i l’ús crític de fonts d’informació, tant generalistes com científiques. A més es mostra el treball d’un biotecnòleg .
A continuació se’ls explica que alguns de cada classe podran assistir a un curset al que faran experiments relacionats amb la Biotecnologia i que, després, aquests mateixos seran els encarregats d’explicar als seus companys l’experiència. Aquesta acció funda les bases per despertar la cusiosidad pel curset així com desperta la responsabilitat en l’alumne .
Els alumnes interessats , llavors , han de respondre a un enunciat semblant a la següen : “Quin problema del món actual creus que la biotecnologia podria solucionar ? Igual pots ser tu qui ho faci “.
Entre les respostes es seleccionen alguns alumnes de cada classe , als que anomenem alumnes- llavor, que van a una sessió de formació en una de les nostres universitats col·laboradores (segons província ).

2 . CURSET D’ALUMNES – LLAVOR

Els alumnes- llavor van al curset a la Universitat Col·laboradora més propera a la ciutat en què es trobin. En el curs es submergeixen en un laboratori real i desenvolupen pràctiques de forma individual perquè tinguin més contacte amb el material de laboratori. En aquesta jornada s’instrueix als alumnes- llavor perquè puguin guiar els seus propis companys en el desenvolupament dels experiments i s’aprofita l’entorn per ensenyar-los les instal · lacions i explicar l’equipament bàsic d’una laboratori biològic. En finalitzar el curset se’ls atorga un certificat expedit per la FEBiotec .
Des de l’organització, afavorim que hi hagi els experiments amb errors perquè es discuteixin amb els alumnes- llavor i així, quan ells estiguin dirigint el taller en els seus respectius centres, poden donar explicació a les principals incidències sorgides.
Per finalitzar, se’ls expliquen els punts que han de tractar en el debat i on trobar informació. Els alumnes- llavor estan atesos en tot moment pels nostres encarregats i no sol al laboratori, s’amplia el contacte amb ells mitjançant el correu electrònic, un mitjà a través del qual poden consultar dubtes i fins i tot sol·licitar informació addicional.

3 . SEGONA SESSIÓ

La segona sessió s’imparteix de nou en el Centre Educatiu i aquesta vegada té una durada d’un matí completa . El matí es comença amb una valoració de les cartes de motivació dels alumnes- llavor, sempre enfocant de manera positiva i fent crítiques generals i constructives. A continuació es parla i s’exposen fotos del Curset d’alumnes- llavor perquè tothom pugui visualitzar la jornada. S’explica, d’una manera molt bàsic i breu, els experiments que s’han realitzat i es dóna especial importància al treball en equip, ressaltant el paper fonamental de cadascun dels seus integrants per a una correcta execució. Finalment, i no per això menys important, es posa l’accent en les normes de seguretat bàsiques d’un laboratori.
A partir d’aquí , els alumnes- llavor són els protagonistes del taller. Tot el nostre equip (encarregat i monitors) vigilen pel correcte funcionament del taller, puntualitzant o ajudant als alumnes- llavor, però són ells els que fan les explicacions i guien als seus companys per a l’execució dels experiments. Finalment es discuteixen els resultats d’aquests experiments.
Per finalitzar, tindrà lloc el debat. La persona encarregada guia i procura que no s’excedeixi el temps recomanat. Finalment es passen uns qüestionaris als alumnes i al professor del centre.

Organitza

twitter

Financen

    

Participen

                                  

Col · laboren